פתח תקווה מתחברת: הממשלה אישרה את תוכנית תוואי קו מטרו M2

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
11 תחנות מטרו יוקמו בעיר פתח תקווה, שתיים מתוכן בשכונת נוף ירקון ברובע סירקין. השבוע זכתה התוכנית לאישור הממשלה. ראש עיריית פתח תקווה: "העיר משנה את פניה בכל התחומים ובתחום התחבורה בפרט"
מטרו פתח תקווה
הדמיה של המטרו. קרדיט: נת"ע

שמונה חודשים לאחר שתוכנית תוואי קו מטרו M2 אושרה על ידי הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), אישרה השבוע (שלישי) גם ממשלת ישראל את תוואי תוכנית קו המטרו. אורך המקטע שאושר הוא כ-26 ק"מ והוא צפוי לשרת לשרת 9 רשויות מקומיות ולכלול 22 תחנות לאורכו. הקו יעבור דרך מרכזי תעסוקה, מרכזי חינוך ותרבות בערים גבעתיים, בני ברק, פתח תקווה, רמת גן, חולון ובת ים וישמש כ- 540 אלף נוסעים ביום.

קו המטרו M2 עובר בציר מזרח-מערב ומחבר את ערי הטבעת התיכונה והפנימית למרכז המטרופולין.

מטרו תחבורה
תחנת מטרו עתידית. הדמיה: נת"ע

כזכור, בשטחה של פתח תקווה מתוכננים לעבור שני קווי מטרו: M3 עם 3 תחנות ו-M2 עם 8 תחנות, מתוכן שתי תחנות ברובע סירקין החדש. תוואי המטרו יעבור בעיר לאורך הרחובות העצמאות, בן גוריון, ארלוזורוב, ההסתדרות, וולפסון וברחוב הראשי של שכונת סירקין המתוכננת.

רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה פרסם בעקבות אישור הממשלה פוסט בו קרא למהלך "מהפכת תחבורת ההמונים בפתח תקווה". הוא ציין כי: "במקביל לפעילות הרכבת הקלה בעיר, הממשלה אישרה את תוואי קו המטרו M2 שישרת גם את פתח תקווה. בסה"כ יוקמו בעיר 11 תחנות אשר ישורתו ע"י שני קווי המטרו M2 ו-M3.

עוד הוסיף גרינברג כי "לצד קידום תחבורת ההמונים, אנחנו מקדמים פרויקטים תנועתיים בכל העיר, לרבות גשרי הולכי רגל, מחלפים חדשים, הוספת נתיבי תחב"צ ושדרוג התשתיות כמו מסופים וחניון לילה ועוד מגוון פרויקטים נקודתיים שמטרתם לשמור על בטיחות העוברים בדרכים ולאפשר יציאה מהפקקים ונגישות מיטבית בעיר ולכל מרחב גוש דן. העיר משנה את פניה בכל התחומים ובתחום התחבורה בפרט".

מטרו תחבורה
22 תחנות בקו M2, שמונה מתוכן בפתח תקווה. מתוך אתר נת"ע

תחנות המטרו בפתח תקווה בקו זה נקבעו במיקומים הבאים:

  • תחנת "כפר גנים" ממוקמת על ציר תחבורתי מרכזי בצומת הרחובות העצמאות/רבין, מפגש עם קו מטרו M3 והקו הסגול תשרת את השכונות הדרום מערביות של העיר כפר גנים ג' המתפתחת ונווה עוז מערב.
  • תחנת "בן גוריון" תשרת את שכונות כפר גנים ב' כפר גנים א' ונווה עוז הכוללות בנייה רוויה, מבני ציבור וחינוך באזור.
  • תחנת "ארלוזורוב" תשרת את שכונות מרכז העיר ותשולב בשכונת רמת ורבר שמתוכננת כמוקד התחדשות עירונית משמעותי.
  • תחנת "עיריית פתח תקווה" תשרת את לב העיר המסחרי של פתח תקווה, עיריית פתח תקווה ומוסדות ציבור מרכזיים.
  • תחנת "פתח תקווה מזרח" תשרת את שכונות מזרח העיר קרית אליעזר פרי, קרית דוד אלעזר, צמרת גנים ואת קניון סירקין.
  • תחנת "סירקין דרום" תשרת את שכונת הדר גנים ואת הפיתוח העתידי בשכונת סירקין המתוכנן על שטחי הבסיס הצבאי שפונה.
  • תחנת "סירקין צפון" תשרת את התושבים העתידיים של שכונת סירקין המתוכנת להיבנות על שטחי הבסיס הצבאי.
  • תחנת "אזור תעשייה סגולה" תשרת את אזור התעשייה סגולה, את השכונות הסמוכות מדרום משכנות הגנים, שיכון הפועל מזרחי ותיקים ואת הפיתוח העתידי של האזור.

 

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, נתן אלנתן, ציין ביחס לאישור התוואי כי "המטרו הוא פרויקט חיוני למדינת ישראל בכלל ולגוש דן בפרט ויקצר משמעותית את הפקקים". מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, סיכם ואמר "מינהל התכנון שם את קידום פרויקט המטרו בראש סדר העדיפויות של מינהל התכנון ואישרנו ארבע תוכניות בזמן שיא של שנתיים בלבד. אין עתיד לגוש דן ללא המטרו".

מטרו תחבורה
שתי תחנות מטרו יחברו את תושבי רובע סירקין לפתח תקווה ולערים הסמוכות. מפה מתוך אתר מינהל התכנון

לקריאה נוספת: קיצור של עד 50% בזמני הנסיעה: שתי תחנות מטרו יוקמו ברובע סירקין

תגיות

כתבות נוספות

כביש "עוקף פתח תקווה" יוצא לדרך

תגובות

רוצים להישאר מעודכנים כל הזמן?

הצטרפו לעדכונים ברשתות:

דילוג לתוכן