טבע עירוני קרוב לבית: טיילת נחל שילה נפתחה למטיילים

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
עיריית פתח תקווה חנכה את אחת הריאות הירוקות המשמעותיות בעיר, פארק הנחל לאורך תוואי נחל שילה. ראש העיר: "אנחנו משקיעים בנחל שילה אחרי הרבה שנים שהיה מוזנח ומפתחים ריאה ירוקה במרכז הארץ, זה הפארק הכי גדול במרכז"
טיילת נחל שילה
טיילת נחל שילה. צילומים: דוברות עיריית פתח תקווה

בחול המועד פסח, חנכה עיריית פתח תקווה, במעמד ראש העיר רמי גרינברג והשרה להגנת הסביבה עידית סילמן, את טיילת נחל שילה, במקטע העיר פתח תקווה.

עשרות מטיילים בטקס חניכת תוואי הנחל. בצילום: משפחות נופשות בחורשת התעשיינים הסמוכה לטיילת

עשרות מטיילים פקדו את המקום ונהנו מתוואי הנחל המשוקם שהושקעו בו כ-10 מיליון שקלים בקירוב, במיתון המדרונות ופיתוח שבילי טיולים עימם ניתן להגיע עד לירקון, שם נשפך נחל שילה.

במסגרת עבודות הפיתוח הוצבו בטיילת ספסלי ישיבה, פחי אשפה ומתקני משחק וכושר.

נחל שילה דוברות עיריית פתח תקווה
רמי גרינברג: "אנחנו משקיעים בנחל שילה אחרי הרבה שנים שהיה מוזנח, ומפתחים ריאה ירוקה במרכז הארץ"

נחל שילה הוא נחל אכזב שמתחיל בגב ההר בשומרון ליד שילה הקדומה, במזרח עמק שילה, אורכו 62 ק"מ והוא מהווה את אחד היובלים הארוכים של נחל הירקון.

"לאחר שיקום תוואי נחל שילה והשביל לאורכו, נפתח המקום למטיילים", ציין ראש העיר גרינברג והוסיף: "עיריית פתח תקווה שמה לה מטרה לפתח את מקטע הנחל העובר בתחומה כאתר טבע עירוני, עשיר ומגוון, אליו ניתן להגיע ברגל או ברכיבה".

עוד הוא הוסיף: "אנחנו משקיעים בנחל שילה אחרי הרבה שנים שהיה מוזנח, ומפתחים ריאה ירוקה במרכז הארץ, זה הפארק הכי גדול במרכז".

נחל שילה – מהווה גבול טבעי לשכונה החדשה המתוכננת נוף ירקון

כזכור, נחל שילה מהווה את הגבול הטבעי הצפוני של שכונת נוף ירקון החדשה, המתוכננת לקום של שטחו של בסיס סירקין לשעבר. במקום מתוכנן פארק גדול, השני בגודלו במתחם הרובע החדש.

פארק הנחל המתוכנן, ישתרע לאורך 255 דונם בתוואי נחל שילה, לאורך מסדרון אקולוגי חשוב, ויקשר את מורדות השומרון בדרום מזרח עם נחל הירקון וגן לאומי ירקון בצפון מערב.

לקריאה נוספת: הריאות הירוקות של סירקין: שני פארקים גדולים יוקמו ברובע סירקין

תגיות

כתבות נוספות

כביש "עוקף פתח תקווה" יוצא לדרך

תגובות

רוצים להישאר מעודכנים כל הזמן?

הצטרפו לעדכונים ברשתות:

דילוג לתוכן