"שמח לבשר כי בקרוב יחלו העבודות לסלילת נתיב תחבורה ציבורית בכביש 471 – בקטע שבין צומת מגדל אפק בכביש 444 ועד למחלף נחלים לכיוון מערב", בישר ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג.
כביש 471 הוא כביש רוחב (ממערב למזרח) המקשר בין כביש 4, כביש 6 וכביש 444, ועובר דרך פתח תקווה, קריית אונו וגבעת שמואל. הכביש מהווה עורק תחבורה ציבורית משמעותי בין פתח תקווה לגוש דן ומדי יום נוסעים בו עשרות אלפי נהגים.
על פי נתוני "מוביט", בשעות השיא עוברים במקטע המרכזי של הכביש כ-25 אוטובוסים לכל כיוון. בהתאם לנתונים אלה, החליט משרד התחבורה להקים בכביש נתיב תחבורה ציבורית. ביולי 2023, החלו העבודות להקמת נתיב מלא בכל תוואי הכביש הן לכיוון מזרח והן לכיוון מערב, והן עתידות להסתיים בסוף שנת 2025.
כביש 471 כולל כיום שני נתיבים רגילים לכל כיוון. הנתיב הנוסף שיסלל הינו נתיב ייעודי לתחבורה ציבורית בלבד עם אפשרות להוסיף בעתיד רכב רב תפוסה, כפי שקיים כיום במספר כבישים בארץ.
שרת התחבורה תא"ל (במיל') מירי רגב ציינה כי הקמת נתיב התחבורה הציבורית בכביש 471 נועדה לתת יתרון משמעותי לאוטובוסים ולכלי רכב ציבוריים לעומת הרכב הפרטי ובכך להקל על עומסי התנועה בכביש ולקצר את זמני הנסיעה למשתמשי הדרך. בחברת חוצה ישראל מציינים כי לאורך כל תקופת העבודות, הכביש ישאר פתוח לנסיעת כלי הרכב.
"הפרוייקט שיבוצע ע"י חברת 'חוצה ישראל' כולל הוספת נתיב תחב"צ על הנתיבים הקיימים ויאפשר גישה נוחה גם לנכנסים לעיר באמצעות התחבורה הציבורית", ציין גרינברג והוסיף כי הכביש גם "יהווה תשתית חשובה לקראת הקמת שכונת נוף ירקון".
כביש 4713 מהווה את גבולו הדרומי של רובע נוף ירקון, המתוכנן להיבנות במיקומו הקודם של בסיס סירקין. כ-12 אלף יחידות דיור ואלפי מ"ר של תעסוקה ומסחר אושרו לבנייה בתוכנית זו, המקודמת על ידי הותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור). התוכנית כוללת הקמת מתחמי מגורים בבניה רוויה ובתמהיל של מגורים מגוון, ומיועדת לאכלס כ-40 אלף תושבים ולספק מקומות עבודה לאלפי עובדים -אלה יצטרפו למטרופולין עמוס וצפוף תחבורתית.
עם התקדמות תכנון המתחם, בשנת 2019, הגישו תושבי פתח תקווה וסירקין עתירה מינהלית לעצירת התוכנית בשל החשש מ"כאוס תחבורתי". בשנת 2020 בית המשפט פסק כי התקדמות הבנייה ברובע נוף ירקון ומספר יחידות הדיור שיותרו לבנייה ייקבעו בהתאם להתקדמות תשתיות התחבורה באזור.